Känd från tidning;)

Idag har Värmlands Folkblad (VF) varit hemma hos mej för att göra ett reportage om vad jag har gått igenom den senaste tiden.
Det känns jättebra att få dela med mej av mina känslor och vad  jag har upplevt den senaste tiden. Mina tankar och funderingar... Vilka reaktoner från omgivningen jag fått och en del okunnskap om depression som jag stött på.

Det här är ett stort samhällsproblem som allt fler unga drabbas av. Ja, inte bara unga så klart men det känns som en oroande utveckling minst sagt!
Tyvärr är det väl också så att inte alla söker hjälp när man mår så här dåligt. Men en depression läker inte ut av sej själv. Så är det bara.

Artikeln publiceras någon gång  denna veckan, så håll utkik! Dela gärna med dej av vad du tycker och fråga gärna om du  undrar över något så ska jag försöka förklara...

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej Sandra
Jag läste om dig i VF idag. Du verkar va en bra tjej med sunda värderingar och som trots din deppresion, har båda fötterna på marken! Jag hoppas att du kommer att bli bättre och bättre, men det tar tid att läka och bli helt frisk, och det måste få göra det.
Jag har genom en av mina bästa kompisar alldeles nyligen kommit i kontakt med deppression på nära håll. Hon är två år yngre än mig, 22, och var precis som du helt uppe i sitt aktiva liv med planer för framtiden när världen föll ner som ett mörker över henne. Hon har nu börjat jobba sig tillbaka mot ett normalt liv, men det går sakta. Det som slog mig då när deppressionen drabbade henne var att det är inte förrän man själv på nära håll får se vad som sker kan förstå hur hemskt dåligt en människa mår som har fått diagnosen deppression! Misstron från folk som tycker att "ja men det är väl inte så farligt, du får väl sova lite mer" eller "ja men du ser ju inte sjuk ut" blir väl som grädde på moset också. Som om man inte mådde nog dåligt. Herre gud, det är precis som du säger i artikeln, det syns inte utanpå och därför tror många att allt är bra igen!

Jag hoppas att du blir friskare, ta det lugnt bara och stressa inte fram något. Det tjänar du inte på i längden.
Ha en solig tisdag! =0)

Krams
Malin i Sunne

2007-04-03 @ 05:36:12
Postat av: Sandra

Tack Malin för att du förstår... Jag önskar all lycka till din vän, och kan verkligen rekomendera depressionslinjen.com. Där finns det många bra tips till anhöriga och vänner till den som drabbats.

Fortsätt gärna läsa och hör gärna av dej igen:)

2007-04-03 @ 11:40:52
Postat av: Karin i Torsby


Sandra, jag känner dig inte men reportaget i VF och din berättelse rörde mig starkt!
Du är en modig tjej och kommer fixa detta, låt det bara ta sin tid.

MVH
Karin

2007-04-05 @ 13:28:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0